Real Pool

IKVA - INTEGRÁLT KARBANTARTÁSI ÉS VILLAMOS ADATBÁZIS


Az IKVA rendszer legfőbb célja az, hogy a villamos üzemek teljes üzemvitelét összefogja, és integrált megoldást nyújtson a villanymotorokkal kapcsolatos adminisztrációs feladatok, illetve a karbantartás valamint az ügyeleti rendszer területén jelentkező dokumentációs igények egységes kezelésére. Segítségével jelentősen csökkenthető az adminisztrációs munka, ill. javítható az adminisztráció minősége és pontossága. A program nyomtatási listái szükség esetén testre szabhatók, hogy teljes mértékben megfeleljenek a vállalatnál bevezetett minőségbiztosítási rendszer követelményeinek. A program moduláris szerkezetű: az egyes modulok jól körülhatárolt funkciókat látnak el. Így megoldható az, hogy a vállalat csak a számára fontos modulokat vásárolhassa meg.

Motornyilvántartás modul
Az IKVA támogatja a vállalat termelésében használt villanymotorok teljes, minden igényt kielégítő nyilvántartását. Megvalósítja a motorok technikai paramétereinek rendszerbe foglalását, ill. az egyes motorok történetének regisztrálását. A villanymotorok életútja végigkövethető a beépítéstől kezdve a leszerelésen és javításon keresztül a raktári mozgásokig. Nyilvántarthatjuk, hogy melyik vállalat végezte a javítást, így a javítás garanciális feltételeit jobban érvényesíthetjük. A motoréletút, ill. a leltározás funkció a karbantartásvezetőknek nyújt segítséget abban, hogy jobban átlássák és tervezhessék a közeljövő szükséges költségeit és beruházásait.




Technológia modul
A Technológia modul a villamos leágazások és technológiai pozíciószámok nyilvántartásával lehetővé teszi, hogy az ügyeletesek gyorsan és könnyen előkereshessék a villamos terveket. Jelentősen megkönnyíti a villamosügyelet dolgát a hibák megkeresésében, feltárásában és kijavításában. Segítségével könnyen kereshetők helyettesítő motorok, ami egy üzemzavar esetén komoly segítséget jelent a termelés fenntartásában, ill. az állásidők csökkentésében. (A Technológia modul magában foglalja a Motornyilvántartás modult.)




TMK modul
A TMK modul segít a felhasználónak a rendszeres heti, havi karbantartási munkák összeállításában. Előnye, hogy a beépített sablonok megkönnyítik az adminisztrációt. Segítségével előzetes tervet nyomtathatunk ki, amit később véglegesíthetünk. Majd a végső fázisban ellenőrizhetjük és regisztrálhatjuk, hogy elvégezték-e a kitűzött feladatot.




Ügyeleti napló modul
Az Ügyeleti napló modul a kézzel írt műszaknaplók helyét veszi át. Segítségével a műszak végén a kollégák egyszerűen rögzíthetik az általuk elvégzett munkákat, ill. kijelölhetnek a következő műszak számára elvégzendő feladatokat. Az ügyeleti napló azt is lehetővé teszi, hogy az áttekinthessük az egyes technológiai pozíciókon ill. leágazásokon elvégzett munkákat (pozíciótörténet), és ebből a vezetőség szakmai konzekvenciákat vonhat le.




Készletgazdálkodás
A készletgazdálkodási és raktározási feladatokat könnyíti meg a Kéziszerszámok és az Anyagnyilvántartás modul. A Kéziszerszámok modul a kéziszerszámok tételes nyilvántartását tesz lehetővé, és a kéziszerszámok életútja is regisztrálható.




Az Anyagnyilvántartás modulban az egyes anyagokat darabszám szerint tarthatjuk nyilván, és regisztrálhatjuk a történéseket (kivételezés raktárból, selejtezés stb.). A leltározás mellett az anyagrendelés funkció teszi teljessé a modult.




Rendszerkövetelmények
Az IKVA Microsoft Windows operációs rendszereken fut. Egy átlagos asztali számítógépben megtalálható hardver (Pentium IV processzor, 256 MB memória, 100 MB hely a merevlemezen) maximálisan megfelel a program által támasztott követelményeknek. Működtetése történhet hálózatban, több felhasználós környezetben. A program lehetőséget nyújt arra, hogy a felhasználókat csoportokba rendezzük, így különítve az egyes szakmai területek dolgozóit. Ez biztosítja, hogy az egyes szakmai területek dolgozói csak az általuk elvégzendő feladatokat lássák a rendszerben.

Összefoglalás
Egyrészt, az IKVA villamos területeken működő ésvagy villamos berendezéseket nagy számban használó vállalat adminisztrációs feladatainak megkönnyítésére szolgál. Másrészt, segítségével a vállalat ügyeleti és karbantartási munkáinak nyilvántartása és dokumentálása valósítható meg olyan minőségben, amely nagy segítséget nyújthat a cégnél használt minőségbiztosítási rendszer dokumentálási követelményeinek teljesítéséhez. Az IKVA legnagyobb előnye, hogy könnyen a vállalat igényeihez, a vállalatnál bevezetett dokumentációs követelményekhez illeszthető és rövid idő alatt testre szabható.